Saturday 1 February 2014

NIKMAT




Seminggu sakit mata,
Mengajar aku sesuatu.
Menyedarkan aku tentang 1 NIKMAT
yang dulu aku tak berapa nak hargai.

NIKMAT SUJUD

Memang seminggu tu time solat aku tak sujud betul2 pon,
Just tunduk sikit je.
Sebab kalau nak sujud betul2,
Biji mata ni macam nak keluar.
Seriously.

SEKSA.

Tu yang aku rasa time first2 solat tak dapat nak sujud.
Macam takde feel.
Sebab tu ade hadis ke dalil dari mana wallahualam(maaf saya tak pasti) yang kata
 'ALLAH MENGANGKAT 1 DARJAT KETIKA ORANG BERSUJUD'

Memang macam nak nangis.
Tak dapat nak sujud lelama.
Tak dapat nak sentuhkan dahi kt sejadah pon.
Sebab time sujud tu 
Tanda hinanya aku sebagai seorang hamba kepadaNya.

So,sekarang dah sihat.
Alhamdulillah.

Aku sedar dan hargai nimat sujud tu. 
Sujud la lelama.

Hdirkan rasa hina tu dalam diri.
Jangan bangga dengan apa yang kita ada,
Jangan riak dengan apa jawatan kita,
Sebab kat hadapan Allah,

Hanya HATI yang Allah nilai.

          KETAQWAAN.

Kita bukan sesiapa kat bumi ni tanpa Dia.


Sekian ibrah dari sakit mata yang aku alami seminggu.

 SUJUD.




No comments:

Post a Comment